July 21, 2012

I wish... \('__')"/



Oh seriously...! I wish I could go home today!! 
I wonder what my mum will prepare for today's berbuka...hurm...


You know, I feel like the day is too long....
Few hours left! please hold on......hold on a bit....
I don't really feel like wanna sleep...so I made myself busy with works that Mr Shu gave us.
THOUGH! I still feel bored! 
Since I feel bored and stuck in this room, 'alone', I took a chance to make a detour on people's blog. But that isn't really cheer me up...
I need food...
Oh Allah..make me strong...
since this is the month of Ramadhan, I have to try my best to use this month to my benefit!.. more ibadah, good deeds, and ask for His blessing and ask anything from Him as He is the most generous of all...




I wonder what'll I have for my berbuka today....and where will it be? My friends said that they wanted to buka puasa at the nearby masjid. Well it ain't that bad, I guess... Pluz we can save our money...



First day Of Ramadhan

Assalamualaikum...


It's the first day of Ramadhan... I'm quite excited about it...
First day, started quite well, I woke up for sahur and drank a lot of water till I peed many times this morning.
Everyone is going home this weekend to spend time fasting and buka puasa with their family but not me.
That's weird huh, though my house isn't that far from the college.
I know my mum doesn't call me home this weekend, but I know deep down in her hearts she longs for me to be by her side during the berbuka time (ceh wah).  My sister told me that she already went back to her husband's kampung. I'm not sure whether ayah is at home or not, but as far as I know, he told me that he'll be away for 20 days or so. So during this day onwards, my mum will berbuka alone..Don't you worry mum, I'll be home next week...

Oh yeah, you know what, I'm totally disagree when they said they want to get rid of all the cats around our bloks recently...Yesterday the makcik cleaner already get rid 4 kittens. Poor them, they are just 3 weeks old and still depend on their mother. I feel very sad and seriously I've no idea what to do. This morning, I heard the mother cat 'meow2' all over the places calling for her kittens...


till next time..
 


P/S: Allah menciptakan cinta...dan cinta itu fitrah manusia.....




July 17, 2012

JUst sit awhile and think..



There's nothing much I could do this evening rather sit in front of the laptop, with the unread novel next to my bed....I feel kinda boring....
The day has just stop raining.....and the birds chirping here and there....The sun is going down....to let the darkness envelope the sky.....
while sitting alone, I could hear my tummy's plea....."I need food...." 
Am thinking of going to eat at the cafeteria tonight, coz Im too lazy to drive outside....

Last two weeks, me and sister went to the new Mydin and there we found 'sunan Musafir'.
For those who doesn't know what it is all about, let me explain to you...
Sunan Musafir is a novel written by Ramlee Awang murhsid which is the last adventure of Laksamana Sunan aka Saifudin.....I just can't wait to finish the reading....just too excited....

that's it...
^^

Pergi....

Assalamualaikum...
It's been awhile....



Baru je beberapa hari lalu Opah aku berangkat ke Rahmatullah dijemput Tuhan yang satu.
Aku dan arwah opah tak la begitu rapat sangat sebab bila lahir je, opah dah bongkok sangat dah...
Jadi aku ni dikira tak bernasib baik la, sebab tak dapat kasih sayang arwah opah....
bila aku meningkat dewasa, arwah opah dah nyanyuk..jadi arwah opah ingat tak ingat la aku ni...
Cousin yang lain rapat sebab waktu dulu diorang memang dijaga arwah opah...hmm...
walaupun camtu, aku tetap sayang opah....
minggu lepas waktu aku pergi lawat opah kat rumah makcik, arwah opah dah tenat sangat dah...
Mak aku cakap tengok gaya pun dah tau....sampaikan mak aku kena marah dengan makcik sebab cakap opah dah tak lama dah....aku paham la mungkin mak cakap tak kena masa, tapi apa yang mak cakap tu ada betulnya...mak cakap dia dah lama dah berhadapan dengan orang-orang tua, dulu mak dah jaga ramai orang tua, mungkin mak lebih pengalaman....tapi bila orang dah tak peduli nak wat camna....
Bila opah dah meninggal, baru la time ni aku jumpa ramai sedare mare belah ayah...kalo x yang itu2 jugaklah...
ada yang aku tak kenal dan baru je kenal.....kadang2 aku jadi tak tau ape la sangkut paut diorang dengan keluarga aku... tapi at least diorang datang...and masih nak mengaku sedare....
Hari sabtu ni dah start puasa...xtaw la nak balik umah ke tak...rase macam nk, tapi nanti nak balik sini balik malas....tak pe lah...duk sini je lah teman kawan-kawan yang xmerase balik lagi tu...
kerja pun dah nak start bertimbun dah...
Jadi, yang kita ni masih hidup perlu teruskan perjuangan, tak kira ape benda yang kita lakukan...^^
Al-Fatihah untuk arwah opah...



Bye...
Have a good day....

July 3, 2012

...................><"


Tired of waiting.....
I'm hungry....gotta eat first....

IPG KAMPUS IPOH - Festival Ukhuwah

Assalamualaikum...

Festival Ukhuwah yang telah di anjurkan oleh Biro Kerohanian dan Moral IPG Ipoh telah selamat dilaksanakan dengan mendapat sambutan yang menggalakkan daripada pelajar. Pada hari Jumaat lepas pelancaran festival telah dilaksanakan di Dewan Sri Tanjung dan telah dihadiri oleh pensyarah-pensyarah serta wakil-wakil dari unit kesihatan Hospital Raja Permaisuri Bainun. Pada hari tersebut juga program derma darah dijalankan. Festival berlangsung pada hari berikutnya dan pelbagai aktiviti telah dijalankan. Antara aktiviti yang menarik ialah pertandingan mengukir buah, sukaneka dan senam seni. Festival ukhuwah tersebut dimulakan dengan senam seni yang dikendalikan oleh beberapa orang pelajar dari unit Bahasa Melayu. 


 Disamping itu juga beberapa buah gerai makanan dan booth jualan pakaian dan produk kecantikan ada dibuka. Kerjasama dari pihak penganjur dengan menyediakan tapak serta gerai kepada peniaga-peniaga dapat memberi peluang kepada meraka untuk mengembangkan perniagaan kerana kebanyakan peniaga merupakan pelajar-pelajar institut IPG sendiri. Festival Ukhuwah yang dijalankan ini dengan objektif untuk merapatkan lagi hubungan sesama pelajar serta pensyarah menjadi platform untuk membina perpaduan yang utuh.  



 Pada hari tersebut bukan sahaja pelajar Melayu bahkan pelajar India dan Cina turut menjayakan aktiviti tersebut. Aktiviti yang paling mendapat sambutan dan perhatian ialah pertandingan mengukir buah. Pertandingan ini bukan sahaja untuk mengeratkan ukhuwah bahkan disinilah pelajar diberi peluang untuk menonjolkan bakat-bakat dalam mengukir buah serta mewujudkan semangat kerjasama antrara mereka. Selain itu juga, terdapat booth kesiharan dimana pengunjung dapat membuat pemeriksaan kesihatan dan mendengar nasihat berkaitan pemakanan seimbang oleh pegawai-pegawai kesihatan yang terlatih. Tidak lupa juga dengan cabutan bertuah yang menjadikan suasana festival tersebut lebih meriah. 

















 Festival itu berlangsung lagi dengan sukaneka yang rata-rata disertai oleh pelajar lelaki dan perempuan. Hadiah berupa hamper diberikan kepada para pemenang. Festival ukhuwah berakhir dengan upacara penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang serta saguhati pada mereka yang tidak berjaya. Harapan dengan adanya program seperti ini, dapat megeratkan lagi silaturrahim dan memupuk semangat kerjasama disamping bergembira dengan aktiviti yang sihat. 








^^




Terbaru dari caramel land...^^

get this widget here

Total Pageviews