July 17, 2012

Pergi....

Assalamualaikum...
It's been awhile....



Baru je beberapa hari lalu Opah aku berangkat ke Rahmatullah dijemput Tuhan yang satu.
Aku dan arwah opah tak la begitu rapat sangat sebab bila lahir je, opah dah bongkok sangat dah...
Jadi aku ni dikira tak bernasib baik la, sebab tak dapat kasih sayang arwah opah....
bila aku meningkat dewasa, arwah opah dah nyanyuk..jadi arwah opah ingat tak ingat la aku ni...
Cousin yang lain rapat sebab waktu dulu diorang memang dijaga arwah opah...hmm...
walaupun camtu, aku tetap sayang opah....
minggu lepas waktu aku pergi lawat opah kat rumah makcik, arwah opah dah tenat sangat dah...
Mak aku cakap tengok gaya pun dah tau....sampaikan mak aku kena marah dengan makcik sebab cakap opah dah tak lama dah....aku paham la mungkin mak cakap tak kena masa, tapi apa yang mak cakap tu ada betulnya...mak cakap dia dah lama dah berhadapan dengan orang-orang tua, dulu mak dah jaga ramai orang tua, mungkin mak lebih pengalaman....tapi bila orang dah tak peduli nak wat camna....
Bila opah dah meninggal, baru la time ni aku jumpa ramai sedare mare belah ayah...kalo x yang itu2 jugaklah...
ada yang aku tak kenal dan baru je kenal.....kadang2 aku jadi tak tau ape la sangkut paut diorang dengan keluarga aku... tapi at least diorang datang...and masih nak mengaku sedare....
Hari sabtu ni dah start puasa...xtaw la nak balik umah ke tak...rase macam nk, tapi nanti nak balik sini balik malas....tak pe lah...duk sini je lah teman kawan-kawan yang xmerase balik lagi tu...
kerja pun dah nak start bertimbun dah...
Jadi, yang kita ni masih hidup perlu teruskan perjuangan, tak kira ape benda yang kita lakukan...^^
Al-Fatihah untuk arwah opah...



Bye...
Have a good day....

No comments:

Total Pageviews