February 1, 2012

Suke ke tak, aku suami kau!

Salam,...


To be truth, I'm wasting a lot of time these few days. I know I'm in the middle of  'Assignment seasons' and I am supposed to search for some materials for my assignment & etc, but I make use all the time I have to blogging, reading novels, and playing Angrybirds. But its not that bad as long as I'm doing something good for my own self  right? 


At this point of time, the works aren't that much, but still I have to be aware of the upcoming assignments.. Seriously, I tried to do my best in gathering the information for my works, but seems like I can't make it stick in my head for long. One thing that I'm sure at is, 'Money comes and goes, Love comes and goes, and so do this.' Whatever it may be,..I hope I can sail through it smoothly. Hey, I'm sure most of us facing the same thing too right? do ya? do ya?? hu3...^^


Anyway, I'm here again with you in this lovely blog of mine, and I think I wanna share with you guys about something I know to be 'wrong!'  no more 'something I know to be true!'
As I scanning through my Fb home page just now, I found out something,...something I think I don't agree at..


Let us take a look at this...I know some gurls might having the same thoughts like this, but I don't really agree with it.






First of all, I don't really like people who always complain about the work they do. The things which Allah gave to us is more than enough to sustain our life, thus we should be grateful. 'Pekerjaan yang halal itu kan ibadah dalam Islam.' Do it with joy and full of enthusiasm and please do not complain too much. I myself admit that I feel tired too and sometimes think "why did I choose this as my work?" but it is Allah's will and we must accept wholeheartedly.


Okay, next is, she said, marriage doesn't give her life.. What? haha...Are you kidding me?
I don't know about you, but I personally think that there are lots of 'hikmah' of marriage according to Islam. Hikmah perkahwinan cukup banyak sekali. Di antaranya yang dijelaskan sendiri oleh al-Quran dan as-Sunnah, iaitu; >>>>>>> click HIKMAH PERKAHWINAN
So don't simply say that 'kawen lg larr ta de life' okay...


I strongly disagree when someone said, lelaki kuat mengongkong...
Perhaps, in some women out there, they or you might think that men are dominating over women, but to me there is no intention to dominate or whatever, the feeling of insecurity, caring and etc rather extreme that make men like that. According to Islam, after a woman married to a man, the responsibilities are hold to the man himself. Every wives should obey, loyal and do their job as a wife to their husbands. hehe.. but about kacau perempuan kt luar, I don't really sure.. huhu... 


Ape2 pun, suke ke tak, tanggungjawab pada suami perlu laksana! ok!


Read this okay ;
          V
          v
Nabi s.a.w. bersabda yang bermaksud " Apabila seorang isteri telah mendirikan solat 5 waktu dan berpuasa di bulan ramadhan dan memelihara kehormatannya dan mentaati suaminya maka diucapkan kepadanya masuklah syurga dari mana-mana pintu syurga yang kamu kehendaki".


Hadith Nabi s.a.w. "Sesungguhnya Allah swt tidak melihat kepada seorang isteri yang tidak bersyukur kepada suaminya."

  1. Nabi s.a.w. bersabda bermaksud: " 4 perempuan yang berada di neraka ialah
    1. Perempuan yang kotor mulutnya terhadap suaminya; suaminya tiada di rumah dia tidak menjaga dirinya dan jika suaminya bersamanya ia mengherdiknya.
    2. Perempuan yang memaksa suaminya untuk memberi apa yang di luar kemampuan si suami.
    3. Perempuan yang tidak mempunyai tujuan hidup kecuali makan, minum dan tidur dan ia enggan berbakti kepada Allah swt dan enggan berbakti kepada sumainya ( seorang isteri yang bersifat begini akan dilaknati Allah swt kecuali bertaubat)
    4. Wanita yang tidak menutupi dirinya dari kaum lelaki dan keluar rumah dengan menampakkan perhiasannya dan memperlihakan kecantikannya (untuk menarik kaum lelaki).

To find out more, click Wacana Muslimah^^




Okay I think that's all for now. 


Till we meet again.


Have a nice day everyone...






^^



2 comments:

nadzirah sofia said...

klu dah kawin tu baik duk umah je jaga laki ngn anak..takde la laki nk cari lain..haha :P

Jay Joseph ^^ said...

haha...btol tu..jaga makan pakai anak suami lagi baik..
xnak laki cari lagi, jage btol2 okay..! huhu

Terbaru dari caramel land...^^

get this widget here

Total Pageviews